Dezvoltarea Aptitudinii de Școlaritate

Aptitudinea de școlaritate presupune existența unui ansamblu de calități, însușiri în plan: senzorio-motor, cognitiv, afectiv-motivațional și volițional, care permit copilului să facă față cerințelor formulate de școală, asigurând desfășurarea cu succes a activității școlarului.

Capacitățile necesare copilului pentru a se integra cu succes în clasa pregătitoare depind de următorii factori ce vor fi dezvoltați în cadrul ședințelor de terapie individuală:
Dezvoltarea motrică:

  • dezvoltarea motorie complexă 
  • pregătirea mâinii pentru scris;

Dezvoltarea cognitive și a limbajului:

  • formarea capacității de a observa sistematic și de a înțelege fenomene simple;
  • dezvoltarea capacităților perceptive, de vorbire cursivă, de gândire logică, de memorare, atenție și imaginație;
  • orientarea în spațiu și timp;
  • formarea unor deprinderi de muncă intelectuală;
  • formarea deprinderilor de adaptare socială;

 Dezvoltarea socio-afectivă:

  • rezolvarea unor sarcini care necesită efort de voință și atenție, perseverență și cooperare cu egalii;
  • menținerea interesului pentru activitatea școlară; 

Acest program se adresează preșcolarilor ce se pregătesc pentru integrarea cu succes în clasa pregătitoare.