Aptitudinea de școlaritate presupune existența unui ansamblu de calități, însușiri în plan: senzorio-motor, cognitiv, afectiv-motivațional și volițional, care permit copilului să facă față cerințelor formulate de școală, asigurând desfășurarea cu succes a activității școlarului.
Capacitățile necesare copilului pentru a se integra cu succes în clasa pregătitoare depind de următorii factori ce vor fi dezvoltați în cadrul ședințelor de terapie individuală:
Dezvoltarea motrică:
- dezvoltarea motorie complexă
- pregătirea mâinii pentru scris;
Dezvoltarea cognitive și a limbajului:
- formarea capacității de a observa sistematic și de a înțelege fenomene simple;
- dezvoltarea capacităților perceptive, de vorbire cursivă, de gândire logică, de memorare, atenție și imaginație;
- orientarea în spațiu și timp;
- formarea unor deprinderi de muncă intelectuală;
- formarea deprinderilor de adaptare socială;
Dezvoltarea socio-afectivă:
- rezolvarea unor sarcini care necesită efort de voință și atenție, perseverență și cooperare cu egalii;
- menținerea interesului pentru activitatea școlară;
Acest program se adresează preșcolarilor ce se pregătesc pentru integrarea cu succes în clasa pregătitoare.